Sunday, 22 May 2011

saat aku jd separuh di dlm idupmu

JUMAAT 20-05-2011
jam 9.15p.m

gembira asany bila ak mnjd separuh dlm idup mr.R..

berdebar2 time fmly dia smpai..asa mcm x pcaya aje..


di saat jari ku di sarung...
(berdebar3 ramaii tgk)

ubungan kami direstui seluruh keluarga..
terharu pn ada...

mak mr.R ak beria2 cepat ubungan kami..sdgkn ak knl fmly dia xsmpai 1week.
hari ke2 kt umah fmly mr.R d kuala trgganu..
pg AHAD 15-05-2011
mak mr.R myatakan restui ubungan kami,dn pd ari KHAMIS nk dtg penang utk merisik ak?
apa lg..berbunga2 ati ak...btl ke nih..
senyum smpai ke telinga!...
semua blaku cepat sgt..pkara baik harus dicepatkn..


 fmly mr.R





saat salam mcium tgn bakal mak mentau ak..;)






cantik ka..
(bngga seketika);)









Friday, 29 April 2011

wanita itu cantik

Allah S.W.T berfirman:
"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan."
"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya."
"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh."
"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."
"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya."
"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu."
"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."
"Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya.Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya, tempat dimana cinta itu ada."
~Kirimkan Firman ini kepada setiap wanita yg anda kenali.... Anda akan menambah harga diri ciptaan Indah, WANITA! kerana, Setiap Wanita itu Cantik...~


Perkara yang anda tak perasan atau saja tak perperasaan.......

1. Sekurang-kurangnya ada 5 orang dalam dunia ini menyayangi anda dan sanggup mati kerana anda.

2. Sekurang-kurangnya ada 15 orang dalam dunia ini menyayangi anda dalam beberapa cara.

3. Sebab utama seseorang membenci anda adalah kerana dia ingin menjadi seperti anda.

4. Senyuman daripada anda boleh membawa kebahagiaan kepada seseorang walaupun dia tidak menyukai anda.

5. Setiap malam ada seseorang mengingati anda sebelum dia tidur.

6. Anda amat bermakna dalam hidup seseorang.

7. Kalau bukan kerana anda, seseorang itu tidak akan hidup bahagia.

8. Anda seorang yang istimewa dan unik.

9. Seseorang yang anda tidak ketahui menyayangi anda.

10. Apabila anda membuat kesilapan yang sangat besar, ada hikmah disebaliknya.

11. Sekiranya anda merasakan anda dipinggirkan, fikirlah semula; mungkin anda yang meminggirkan mereka.

12. Apabila anda terfikir anda tidak mempunyai peluang untuk mendapatkan sesuatu yang anda ingini, mungkin anda tidak akan memperolehinya, tetapi sekiranya anda percaya pada diri sendiri lambat-laun anda akan memperolehinya.

13. Kenangilah segala pujian yang anda terima. Lupakan segala maki hamun, caci & cela.

14. Jangan takut untuk meluahkan perasaan anda; anda akan merasa senang bila seseorang mengetahuinya.

15. Sekiranya anda mempunyai sahabat baik, ambillah masa untuk memberitahunya yang dia adalah yang terbaik. Seminit Hanya seminit diperlukan untuk mendapat sahabat baik, sejam untuk menghargainya, sehari untuk menyayanginya, tapi sepanjang hidup untuk melupakannya.

Monday, 4 April 2011

tentang aku,Kau dan Dia

urmmm..kenapa perlu ada perubahan cinta??kenapa perlu ada curang...curang?setia?..adakah ak setia?..arrgghh!!tidak!!!..ak mmng setia..ak sgt setia..knp ati selalu kata ak curang..ak cinta dia?tidak!..ati ak syg kau..knp ati ak selalu asa bersalah....;(...

Thursday, 10 March 2011

.....Bulan ciNta.......

..Love..
nk ckp org ak syg..
 andcem kn2..dia lah org dlm ati kite skrg...
org terengganu..
masa tu ak dlm kecewa sbb putus ngn org yg paling ak cinta..nk letak gmbrny takut..x pa..skrg pn dia dh bhagia ngn Farah Shahida..to farah shahida anda sgt untung dpt nik..okey!stop..kini ak pn bahagia jgk..sbb ak ada mr.R..mr.R yg sgt syg ak..dulu ak sgt cinta,syg org..tp kini mr.R yg sgt syg ak,cinta ak lebih bhagia dr dulu...dulu kurus kini tembam..=)..sekali dia mnyayangi ak sepuluh kali ak mnyayangi dia..smbil taip mulut tersenyum aje..

org kata mncari laki bia laki yg syg kita byk dr kita syg dia br idup akn bhagia..;)..masa knl mr.R ni..dia agak cool romantik..teringt masa dia bwk kite jalan3..dia cuba uat yg terbaik bwk anak org kuaq..dia cuba jd romeo yg cuba memikat anak raja..haahaha,..paling best kami pegi kedai buku..selama 1 jam lbih ak duk kedai buku popular tu,dia plak smpai lenguh2 kaki..sian..tp tu cara ak uji dia..ak nk dia tau ak suka bca buku!..hehe..time nk g mkn..dia mntk jgn kuaq tnggu dlm keta..yg ak ni "pa sal mamat nih"..rupanya dia buka pintu keta utk ak..aduh,suma org tgk time tu..x silap ak kedai mkn nasi ayam kt penaga..(dlm ati berbunga2 siot!)xpnh ada org uat kt ak mcm tu....best3....yg ak msh jual mahal lg..coo0l girl..sbb tu ak kata dia cuba jd romeo terbaik...;)

ari kedua dia ajak ak tgk wayang...hahah..first time tgk wayang nih berduaan..tgk ceta hantu..ni paling ak x dpt lupa..upanya dia nih kuat melatah..time ada agenda seram kuaq melatah aja dia..naik malu ak..ahahah..romeo pn leh melatah beb..malu3...ak plak abis kuat tutup muka..dia plak melatah aja..hahahahahahahaha...kuat plak tu ssuara dia...hahaahha...lawak tol..abis ceta tu dia ajak g mkn char koay teaw..kt seberang jaya dlm sunway..time tu dia dh abis melatah..mybe dia pn malu ngn ak..tp ak uat coo0l ajer..time mkn tu..tiba3 dia kata "abg nk suap yna"..ak hah biaq btl mamat nih..ak ckp "xmao la,org tgk nti"..la.."bila la,tu tnda org jeles,cepat la"..yg ak uat x tau lg..dia still tnggu..sudu dh ada depan mata ak nih..ak pn buka la mulut n dia suap..wah!mcm org kawen g tu..hahahha..dia taya ak "yna xnk suap abg"..ak kata x pyh la..org dh pndng kita dh..dia senyum aja.....
..yang na & zye..



;)



i love u 4ever and ever...





akhirnya ak dn dia memilih utk idup bersamaa...cuma nk berdirikan umahtangga tu ada msh ada rezeki utk kami..InsyaAllah selesai masalah kami,impian kami tercapai..tahun nih ada lah kenduri..;)

Thursday, 17 February 2011

Emak,kaKak,adek,Kakak iPar,Nenek..

Lahir Sebagai Wanita..adalah sgt besar nilainy..sgt untung..siapa kata wanita lemah..kelemahan wanita nmpk pd zahirnya tp tersembunyi wanita seorg yg amat kuat dr seorg lelaki..ternyata dan benar..


Terjadi percakapan antara Allah dan Malaikat-Nya mengenai makhluk ciptaan-Nya Iaitu wanita. Allah memerlukan waktu yang cukup untuk menciptakan wanita...padahal bisa saja Allah menyatakan "Kun, Fayakun"...jadilah, maka jadi....tetapi Allah Maha Bijaksana, memberikan pelajaran dan pengajaran kepada manusia bahwa apapun yang hendak dibuat harus tersedia waktu yang cukup dan perlu proses...

Malaikat menghadap Allah dan bertanya : "Ya Allah, mengapa memerlukan waktu untuk menciptakan wanita ini...?"

Allah menjawab : "Apakah kamu memperhatikan seluruh keistimewaan dan seluruh sifat yang ada pada ciptaan-Ku ini? Ciptaan ini harus memiliki lebih dari 200 organ yang selalu bergerak agar bisa menjalankan semua tugasnya. Ciptaan ini kelak harus mampu melayani suaminya, menjaga harta keluarga dan menjadi ratu dirumah tinggalnya. Ciptaan ini kelak harus mampu membuat enak segala macam makanan yang dihidangkan. Dia harus kuat mengandung anak dan sanggup melahirkan berkali-kali. Dia harus memberikan cinta yang bleh menyembuhkan rasa sakit. Dia harus bisa melakukan segala sesuatu hanya dengan 2 tangannya."

Malaikat terkejut dan berkata : "Hanya dengan 2 tangan, 2 tangan! ini adalah hal yang mustahil..."

Allah terus melanjutkan ciptaan-Nya. lalu kepada malaikat, Allah berfirman :"Tunggulah sampai besok aku akan menyelesaikan semuanya. Tunggulah sebentar ! Ciptaan ini akan segera selesai. Dia ini akan selalu dekat dengan Aku. Dia bisa menyembuhkan dirinya saat jatuh sakit. Dia bisa bekerja sepanjang hari dan malam..."

Malaikat mendekati wanita yang sudah tercipta dan memegangnya, lalu bertanya kepada Allah : "Ya Allah, Engkau jadikan wanita ini sangat lembut!" Allah menjawab :"Ya, sesungguhnya dia sangat lembut, tetapi Aku jadikan dia sangat kuat. Kamu tidak bisa menggambarkan sampai dimana kekuatannya, dia mampu menanggung beban dan menahan diri untuk bersabar."

Malaikat bertanya: "Apakah dia bisa berpikir?" Allah menjawab : "Tidak hanya berpikir, dia pandai mengambil hati dan pandai berbicara, dia bisa berdialog dan juga bisa berdebat."

Malaikat memegang pipi wanita itu dan merasa asing, kemudian bertanya kepada Allah :"Ya Allah mengapa pipinya ranum dan berkilau..?" Allah menjawab : " Pipi itu bukan semata ranum dan berkilau. Disitu tersimpan air mata, dan disitu terletak banyak beban berat." malaikat bertanya : "Kenapa mengalirkan air mata?" Allah menjawab : "Air mata adalah satu-satunya cara melepaskan beban. Mengalirnya air mata adalah cara untukmengungkapkan kesedihan, ketidaksenangan, pengaduan, kekecewaan, cinta, kebencian, kerinduan, kesendirian, kebahagian, dan segala macam rasa yang ada dalam dirinya..."
=)

Wednesday, 16 February 2011

impiaN raJa Sehariku ; )

urmm~suma org ada impian sndiri..ak pn..tgk2 kwn2 dh kawen mcm best jer kn...giliran ak msh lom tiba lah..nk kawen tp rezeki lom ada..cari calon,nk cari btl2..tp diri ak pn lom btl lg..hehe..agakny pd zahirny ak bersedia tp batinny mgkin lom kot..sbb tu jodoh ak lom smpai lg..=)..pd kwn2 dh kawen ..Taniah,..yg jd mummy..jd mummy yg baik yer..=)

Sebelum tu Doa dulu ::
"Ya Allah,Ya Tuhan Ku,Sesungguhny Engkau Ketemukan Jodoh ak dan mereka.Ak memohon sekiranya Dia baik utkku,ku redha menerima dia menjadi Suamiku dunia dan akhirat.Ya Allah,Ya Tuhanku,sekiranya Dia bkn jodohku,bkn baik utk ku,Engkau Ketemukan yg baik utk ku..Ak mencari Suami yg Membimbing ak ke JalanMU,dunia dan akhirat,mjd isteri yg Taat pd agama dn suami.."Aminnn...

Pelamin ku Merah & Putih
 nk pelamin mcm nih one day!bunga segar pastu warna MERAH & PUTIH

ni plak bilik pengantin ak impian..cantik kn2..amik dr FB ummi amarah.

segalanya merah & putih warna ak suka cntik sgt2.....agakny bila nk dpt mcm nih kn..hehehe..x pa sabar2...

baju pengantin pn warna merah & putih...heheh

tu dia ni lah impian ak...hahaha..apa mcm..cantik kn..huhuhu.


BYE,PAPAI

ASSALAMMUALAIKUM... ;)




DIA Sedarkan aku dan mereKa

doa Nabi Yunus :
               "Laillahaila anta subhana kain'nikuntumminazzolimin" 40x
bermaksud ~tidak ada Tuhan selain Engkau,Maha Suci Allah Ya Allah,Sengguhnya Aku ada termaksud org2 yang Zalim..

~tersedar ak dr mimpi yg aku ada mlakukn dosa tnp ak sedar..Ya Allah..Layak kah ak masuk syurgaMU?
~HIDAYAH MU dtg msh ak tak sedar..masih ak dlm kelalaian..kini ak usaha ingin jd terbaik sbgai Muslimah solehah..
~doa nabi Yunus jgk dpt tlg ak kluar dr masalah2,tenangkn jiwa ku..

Dia mguji keluarga ak dengan emosi....

Doa As-Saffat ayat 7
                "Wa hib don' min kul li shai' taq nil ma riq"
bermaksud ~Dan penjagaan terhadap setiap syaitan yg durhaka
iblis,jin,syaitan durhaka sesungguhnya x pnh puas gnngu fmly ak,..paling terok memisahkan kami,mbenci 1 sama lain,bergaduh 1 sama lain..
tetapi dengan ayat As-saffat..dpt mlingdungi  fmly ak..cantik dan indah ayat suci nie..INSYAALLAH..dgn izinnya..

Surah Al -Baqarah ayat 216 :

*dulu ak sering bertaya knp org ak syg x jd milik ak..knp ak ada perpisahan yg sakitkn ati..
*apa yg ak impikan ak x dpt..

Disini jawapanny...
~Quran mjwb apa yg ada dipikiran ak selama ni..
Sesugguhny diwajibkan ats kam0 adalah berperang,padahal perang adalah sesuatu yg ak bnci,bole jd yg ak bnci ssuatu yg baik pd ak..bole jd ssuatu yg ak sygi adalah buruk bgmu..ALLAH mngetahui sedangkan kamu tidak..al-baqarah ayat 216

Kun Fayakun ( Jadi, maka Jadilah ).
sesungguhnya kita x dpt lari dr apa sekali..bila DIA myebut "Kun Fayakun" ...