Thursday, 17 February 2011

Emak,kaKak,adek,Kakak iPar,Nenek..

Lahir Sebagai Wanita..adalah sgt besar nilainy..sgt untung..siapa kata wanita lemah..kelemahan wanita nmpk pd zahirnya tp tersembunyi wanita seorg yg amat kuat dr seorg lelaki..ternyata dan benar..


Terjadi percakapan antara Allah dan Malaikat-Nya mengenai makhluk ciptaan-Nya Iaitu wanita. Allah memerlukan waktu yang cukup untuk menciptakan wanita...padahal bisa saja Allah menyatakan "Kun, Fayakun"...jadilah, maka jadi....tetapi Allah Maha Bijaksana, memberikan pelajaran dan pengajaran kepada manusia bahwa apapun yang hendak dibuat harus tersedia waktu yang cukup dan perlu proses...

Malaikat menghadap Allah dan bertanya : "Ya Allah, mengapa memerlukan waktu untuk menciptakan wanita ini...?"

Allah menjawab : "Apakah kamu memperhatikan seluruh keistimewaan dan seluruh sifat yang ada pada ciptaan-Ku ini? Ciptaan ini harus memiliki lebih dari 200 organ yang selalu bergerak agar bisa menjalankan semua tugasnya. Ciptaan ini kelak harus mampu melayani suaminya, menjaga harta keluarga dan menjadi ratu dirumah tinggalnya. Ciptaan ini kelak harus mampu membuat enak segala macam makanan yang dihidangkan. Dia harus kuat mengandung anak dan sanggup melahirkan berkali-kali. Dia harus memberikan cinta yang bleh menyembuhkan rasa sakit. Dia harus bisa melakukan segala sesuatu hanya dengan 2 tangannya."

Malaikat terkejut dan berkata : "Hanya dengan 2 tangan, 2 tangan! ini adalah hal yang mustahil..."

Allah terus melanjutkan ciptaan-Nya. lalu kepada malaikat, Allah berfirman :"Tunggulah sampai besok aku akan menyelesaikan semuanya. Tunggulah sebentar ! Ciptaan ini akan segera selesai. Dia ini akan selalu dekat dengan Aku. Dia bisa menyembuhkan dirinya saat jatuh sakit. Dia bisa bekerja sepanjang hari dan malam..."

Malaikat mendekati wanita yang sudah tercipta dan memegangnya, lalu bertanya kepada Allah : "Ya Allah, Engkau jadikan wanita ini sangat lembut!" Allah menjawab :"Ya, sesungguhnya dia sangat lembut, tetapi Aku jadikan dia sangat kuat. Kamu tidak bisa menggambarkan sampai dimana kekuatannya, dia mampu menanggung beban dan menahan diri untuk bersabar."

Malaikat bertanya: "Apakah dia bisa berpikir?" Allah menjawab : "Tidak hanya berpikir, dia pandai mengambil hati dan pandai berbicara, dia bisa berdialog dan juga bisa berdebat."

Malaikat memegang pipi wanita itu dan merasa asing, kemudian bertanya kepada Allah :"Ya Allah mengapa pipinya ranum dan berkilau..?" Allah menjawab : " Pipi itu bukan semata ranum dan berkilau. Disitu tersimpan air mata, dan disitu terletak banyak beban berat." malaikat bertanya : "Kenapa mengalirkan air mata?" Allah menjawab : "Air mata adalah satu-satunya cara melepaskan beban. Mengalirnya air mata adalah cara untukmengungkapkan kesedihan, ketidaksenangan, pengaduan, kekecewaan, cinta, kebencian, kerinduan, kesendirian, kebahagian, dan segala macam rasa yang ada dalam dirinya..."
=)

Wednesday, 16 February 2011

impiaN raJa Sehariku ; )

urmm~suma org ada impian sndiri..ak pn..tgk2 kwn2 dh kawen mcm best jer kn...giliran ak msh lom tiba lah..nk kawen tp rezeki lom ada..cari calon,nk cari btl2..tp diri ak pn lom btl lg..hehe..agakny pd zahirny ak bersedia tp batinny mgkin lom kot..sbb tu jodoh ak lom smpai lg..=)..pd kwn2 dh kawen ..Taniah,..yg jd mummy..jd mummy yg baik yer..=)

Sebelum tu Doa dulu ::
"Ya Allah,Ya Tuhan Ku,Sesungguhny Engkau Ketemukan Jodoh ak dan mereka.Ak memohon sekiranya Dia baik utkku,ku redha menerima dia menjadi Suamiku dunia dan akhirat.Ya Allah,Ya Tuhanku,sekiranya Dia bkn jodohku,bkn baik utk ku,Engkau Ketemukan yg baik utk ku..Ak mencari Suami yg Membimbing ak ke JalanMU,dunia dan akhirat,mjd isteri yg Taat pd agama dn suami.."Aminnn...

Pelamin ku Merah & Putih
 nk pelamin mcm nih one day!bunga segar pastu warna MERAH & PUTIH

ni plak bilik pengantin ak impian..cantik kn2..amik dr FB ummi amarah.

segalanya merah & putih warna ak suka cntik sgt2.....agakny bila nk dpt mcm nih kn..hehehe..x pa sabar2...

baju pengantin pn warna merah & putih...heheh

tu dia ni lah impian ak...hahaha..apa mcm..cantik kn..huhuhu.


BYE,PAPAI

ASSALAMMUALAIKUM... ;)




DIA Sedarkan aku dan mereKa

doa Nabi Yunus :
               "Laillahaila anta subhana kain'nikuntumminazzolimin" 40x
bermaksud ~tidak ada Tuhan selain Engkau,Maha Suci Allah Ya Allah,Sengguhnya Aku ada termaksud org2 yang Zalim..

~tersedar ak dr mimpi yg aku ada mlakukn dosa tnp ak sedar..Ya Allah..Layak kah ak masuk syurgaMU?
~HIDAYAH MU dtg msh ak tak sedar..masih ak dlm kelalaian..kini ak usaha ingin jd terbaik sbgai Muslimah solehah..
~doa nabi Yunus jgk dpt tlg ak kluar dr masalah2,tenangkn jiwa ku..

Dia mguji keluarga ak dengan emosi....

Doa As-Saffat ayat 7
                "Wa hib don' min kul li shai' taq nil ma riq"
bermaksud ~Dan penjagaan terhadap setiap syaitan yg durhaka
iblis,jin,syaitan durhaka sesungguhnya x pnh puas gnngu fmly ak,..paling terok memisahkan kami,mbenci 1 sama lain,bergaduh 1 sama lain..
tetapi dengan ayat As-saffat..dpt mlingdungi  fmly ak..cantik dan indah ayat suci nie..INSYAALLAH..dgn izinnya..

Surah Al -Baqarah ayat 216 :

*dulu ak sering bertaya knp org ak syg x jd milik ak..knp ak ada perpisahan yg sakitkn ati..
*apa yg ak impikan ak x dpt..

Disini jawapanny...
~Quran mjwb apa yg ada dipikiran ak selama ni..
Sesugguhny diwajibkan ats kam0 adalah berperang,padahal perang adalah sesuatu yg ak bnci,bole jd yg ak bnci ssuatu yg baik pd ak..bole jd ssuatu yg ak sygi adalah buruk bgmu..ALLAH mngetahui sedangkan kamu tidak..al-baqarah ayat 216

Kun Fayakun ( Jadi, maka Jadilah ).
sesungguhnya kita x dpt lari dr apa sekali..bila DIA myebut "Kun Fayakun" ...

Tuesday, 15 February 2011

al kisah.....

hi~yang na..21yeras old..umm..knp ak uat blogger?emtah la ak pn x tau..but mybe dpt jd diary ke2 ak..huhu..nk ckp apa pn x tau lah...ak pnyai famly besar x la besar..ada abah,mak,abg,akak,adek.pastu kak ipaq kelantan mari..=)..kini mngandung anak ke2..irfan anak buahku..sgt2 lah buas!..pagi2 msti kaco0 aku tido0..wah!


ni aku..anak kashim & hinchon! comey kn2..hehe